ПРАКТИЧНИЙ ПСИХОЛОГ
в закладі ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
У Базовому компоненті дошкільної освіти наголошено: основне призначення дорослого – допомогти дошкільнику жити власними силами, у злагоді з довкіллям й згоді із самим собою як активному суб’єкту життєдіяльності. В цьому напрямі спрямовано діяльність практичного психолога закладу дошкільної освіти Лукасік Оксани Михайлівни, яка здійснює психологічне забезпечення освітнього процесу в закладі відповідно до «Положення про психологічну службу у системі освіти України», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 22 травня 2018 року за № 509 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 31 липня 2018 року за № 885/32337).
В закладі дошкільної освіти забезпечується своєчасне і систематичне вивчення психофізичного розвитку дітей, мотивів їх поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних, гендерних та інших індивідуальних особливостей.
Робота практичного психолога в закладі дошкільної освіти здійснюється за такими напрямками:
Робота з педагогами та батьками:
* індивідуальні консультації;
* групові консультації;
* виступи на батьківських зборах;
* семінари-практикуми з різних психологічних питань;
* психологічні міні-тренінги тощо.
Робота з дітьми:
· виявлення та подолання проблем адаптаційного періоду;
· діагностування дітей;
· створення умов для оптимізації спілкування в сфері "дорослий-дитина" та "дитина-дитина";
· проведення індивідуальних та групових розвивальних занять;
· ігри на формування адекватної самооцінки, на гармонізацію особистості дитини та загальну згуртованість групи;
· розслабляючі вправи для зняття напруги;
· ігри, спрямовані на розвиток спілкування, інтелекту та емоційної сфери дітей;
· малювання на тему (з діагностичною або профілактично-корекційною метою).
Діяльність практичного психолога здійснюється у тісному взаємозв'язку з вузькими фахівцями та вихователями закладу дошкільної освіти.